The Doctor's Philosophy:

Watch your thoughts, they become words..Watch your words, they become actions..Watch your actions, they become habits..Watch your character, they become destiny..

p/s: Org ckp tulis guna otak. paling tidak, tulis guna tangan. Tp wa xpeduli, coz wa still mau tulis guna hati. (^_^)
p/s/s: Semua yang terkandung di dalam blog wa adalah nukilan & pendapat wa sendiri, unless the sources are stated. Maaf jika ada yg inappropriate untuk tontonan umum!

Sunday, November 7, 2010

Berbuat baik berpada-pada~


Have u ever wondered to make something dat really good..??? 
There's sometimes dat its not da best time to be soooooo kind.. 

No!!! I din't meant dat kita x bley buat baik.., but kena la bertempat.. And da most important thing, tidak menyusahkan orang lain.. tidak menyakitkan hati orang lain.. 

I'm giving u an example k..

Korg nak pegi kedai untuk beli barang dapur dengan harapan nak tolong mak masak.. Tapi korg xda duit.. So, korg g curi/ragut/rompak duit orang lain yg terserempak dlm perjalanan tu.. 
Terfikir or tidak.. Apakah perlakuan baik kita tu akan diterima..?? Waallahua'alam.. memang niat tu baik, tp hasilnya mcmana..?? Ada atau tidak keberkatan di situ..???
Fikir-fikirkanlah.. Niat tidak menghalalkan cara.. 

Jagalah hubungan antara manusia..then baru jaga hubungan kita dengan Allah..

Saya bukan bcakap kerana saya lebih baik dari anda.
Saya tidak bcakap kerana saya tergolong dlm kalangan org yg sakit hati dgn anda.
Saya juga tidak bcakap kerana rasa benci atau marah.
Tapi saya bercakap atas dasar SAYANG.. 
Saya sayang anda, jd saya x suka org bcakap buruk tentang anda.

Semoga ia mjadi peringatan utk kita, khasnya utk diri sy sendiri...(^_^)


p/s: i'm really a good observer..so i'm talking based on my observation..sory if terkhilaf bicara..
_______________________________________________________________________


Oh ya, btw..aritu x upload lg pic bilik gua.. here u are..

gua punya yg ada cube tu..^^,

Yg pompuan tu bff gua, odah..yg sebelah tu bf..ngee~

buku2 yg di copy n paste dlm otak..

ni tilam gua..walupun xda katil, tp gua ttp tdur mati..XD

nk tunjuk ruang tamu tu sbnrnya..heee~


okeh, papai..!!
*peace no war*



No comments: