The Doctor's Philosophy:

Watch your thoughts, they become words..Watch your words, they become actions..Watch your actions, they become habits..Watch your character, they become destiny..

p/s: Org ckp tulis guna otak. paling tidak, tulis guna tangan. Tp wa xpeduli, coz wa still mau tulis guna hati. (^_^)
p/s/s: Semua yang terkandung di dalam blog wa adalah nukilan & pendapat wa sendiri, unless the sources are stated. Maaf jika ada yg inappropriate untuk tontonan umum!

Wednesday, November 17, 2010

Chef Sempena Hari Raya...

ATTENTION: Post ni ada kena mngena dgn post sebelum ni.

Haritu aku ada gtau aku dpt offer utk jd model Kuih Raya plak kn??
Haa, tp aku tolak offer tu last minute coz aku dapat masuk rancangan realiti TV yg utk gadis2 Melayu kat Egypt nih. Tp nama dy bukan Gadis Melayu aarr.. Nama dy..

.:: GADIS ME-ME ::.
(ME yg ptama utk MELAYU, ME yg kedua utk MESIR..^^,)

So, aku trima offer yg ni coz if menang, aku dpt hadiah sekor UNTA. Waa, mahal uh.. Aku nk, korg nk...?? Ngee~ 
Dlm pertandingan nih, aku kna jd chef utk open house sempena Aidil Adha nih. Jd, disebabkn aku bdk Sabah, aku prefer utk pegi open house Sabahanz kat Zagazig. Resipi yg ditugaskan kpd aku adalah:

KUAH KACANG
(Nasi impit not included. Org lain buat. Harap maklum!)

Slama ni aku juz tgk ummi aku buat, stakat tlg tgk je la. ngee~ so disebabkn bnda nih, aku dgn sdaya upaya g kol ummi utk tanya tips2..hehe.. 

Berkat usaha aku bgn pd pkul 4.30 pg, aku dpt jugak serve bnda tu dgn kuantiti 1 periuk besar. haha.

Sempat la jugak snap bberapa shots:

ni tym dlm proses..^_^
tadaa~da siap!!

err~gua bkn model juadah ari raya k..=.="

Skali lg aku pesan, kpda sesiapa yg nk signature, silalah berbuat demikian kerana schedule aku smakin pack. Sebarang permohonan ketika waktu bekerja tidak akan dilayan..ok! 
hehehhee~

(Walaupon wa x dpt unta n x menang apa2 pon sbnrnya, tp wa berpuas hati atas usaha wa.) 
Bak kata member2 wa yg makan bnda nih,

"Waaa, da bley kawen la ko mu..." ehem-ehem! ngex~

'Ummi, ummi tgk tu.. dorg kata kak ngah suda bley kawin.. ummi cmna..?? stuju..??' (^_^)

__________________________________________________________

Semalam aku kol bapa tua (atuk wa).. N wa rasa mcm nk nangis.. 
Tiba2 teringat kat arwah mama tua (nenek wa)...


"Mak, ummu pndai sampai Mesir suda ni.. Tp napa teda org kol ummu suda cni?? Dulu kta rajin2 kol mama kalo suda blajar sini.. tp tym ummu kol, bapa tua jak yg ada.."
(+_+)



P/S : I MISS YOU A LOT, GRANDMA..
Hope you're 'there' eternal~Aminn..










No comments: