The Doctor's Philosophy:

Watch your thoughts, they become words..Watch your words, they become actions..Watch your actions, they become habits..Watch your character, they become destiny..

p/s: Org ckp tulis guna otak. paling tidak, tulis guna tangan. Tp wa xpeduli, coz wa still mau tulis guna hati. (^_^)
p/s/s: Semua yang terkandung di dalam blog wa adalah nukilan & pendapat wa sendiri, unless the sources are stated. Maaf jika ada yg inappropriate untuk tontonan umum!

Monday, April 18, 2011

WINTER kau merungut, SUMMER pun kau merungut...





Assalamualaikum & Hye.

Dulu kau cakap..
"Grrr.. malasnya mau mandi.. sejukkkk!!
pergi kuliah x payah mandi laa~ bukan ada org tau pun.. ngeh3.."
Sekarang kau cakap..
"Aigoo~ panasnyaaaa..!!!!!! Aku mandi panas jugak, aku x mandi laaagiii panas..
Baik xpayah mandi..."
Padahal kau memang pemalas mau mandi.. kan3..??

Dulu kau cakap..
"Alalala, mau ambil wudhuk pun bergegar ni.. Subuh lagi laaa~ Tulang yg bergegar.."
(sambil tarik selimut bungkus satu badan)
Sekarang kau cakap..
"Subuh da..??Ngantuknya, xdapat tidur semalaman, panas btul tau.. manjang terbangun tengah2 malam.."
(Gosok-gosok mata, tidur balik..)
Padahal kau memang liat mau bangun pagi..

Dulu kau cakap..
"Semalam aku suda mandi.. harini xpayah la mandi.. 
bak kata Dr. Hany, org arab mandi seminggu 3 kali jaa..huhu.."
Sekarang kau cakap..
"Pagi td aku da mandi, skarang aku mau mandi lagi..
Petang nt aku mandi jugak.. Aku take turn after kau, okeh..?"
Padahal kau sebenarnya yg xda pendirian tetap mau mandi brapa kali sehari..

Dulu kau cakap..
"Musim-musim sejuk ni mmg menternak lemak kan.. Bencinya aku..
Berat badan naik gilaa ni.. aih! "
( Menghadap cermin, cari part mana yg ada bumper..)
Sekarang kau cakap..
"Cepat betul haus kan.. Lapar pun cepat.. Berpeluh lagi tu.. x sukanyaa~"
(Sambil duduk depan kipas, 24/7..)
Padahal kau memang kuat makan..

Dulu kau cakap..
"Semalam aku suda pakai baju ni.. Tp orang x nampak pun coz pakai winter coat kan..
So, aku pakai harini pun org x tau juga.."
Sekarang kau cakap..
"Hari-hari kena cuci baju.. kalau x bertimbun dalam bakul.. penatnyaa.."
Padahal kau memang pemalas mau basuh baju even pakai washing machine..(=.=")


Yup, silalah berjemur di bawah sinar mentari.. (+_+)

Conclusion:
No matter la WINTER or SUMMER, masing2 ada kelebihan n kekurangannya.. 
Syukurlah kau dapat rasa musim2 tu.. masih berpeluang utk hidup..


Sejuk-sejuk macamana pun, SEJUK lagi badan kau time SAKARATUL MAUT nanti..
Panas-panas macamana pun, PANAS lagi kalau kena humban masuk NERAKA nanti..

Renung-renungkan & selamat beramal..!! (^_^)

p/s: Bley lose weight x time summer ni? haha




No comments: